Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Hibiscus Tea....

Κατά την παραμονή μου στο εξωτερικό είχα την ευκαιρία να γνωρίσω πολλούς και διάφορους ανθρώπους από πολλές και διάφορες χώρες. Μεταξύ αυτών και μια φίλη γαλλίδα με ρίζες όμως από το Μάλι (ούτε εγώ το ήξερα αλλά είπα να μην το παραδεκτώ). Αυτή μου έμαθε και τα αφεψήματα από ιβίσκο.  Το hibiscus tea (ζεστό η κρύο αναλόγως εποχής) συνόδευε όλες τις πολύωρες συζητήσεις μας περί ανέμων και υδάτων. Ένα διάστημα που χρειάστηκε να συγκατοικήσουμε για λίγες μέρες έγινε καθημερινή συνήθεια και πλέον για μένα αποτελεί μια νοσταλγία για τις παλίες εποχές..

Όπως έχω πληροφορηθεί από το ιντερνετ ο ιβίσκος έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες (παρόμοιες με αυτές που υπάρχουν στο κόκκινο κρασί). Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω που μπορούμε να το βρούμε στην Κύπρο και συνήθως το εφοδιαζομαι από το εξωτερικό, αλλά είμαι σιγουρή ότι κάπου θα υπάρχει. Επίσης έχω πληροφορηθεί από το ιντερνετ ότι μπορείτε να αποξηράνετε μόνοι σας λουλούδια ιβίσκου. Δεν το έχω δοκιμάσει και δεν το συνιστώ. Λοιπόν, από πρόσφατο ταξίδι στην Αίγυπτο εφοδιάστηκα με αρκετά αποξηραμένα λουλούδια ιβίσκου για τον επόμενο χρόνο. Επειδή όμως είναι ακόμη σχεδόν καλοκαίρι αποφάσισα αντί τσάι να φτιάξω σιρόπι από ιβίσκο που μπορεί να έχει πολλές χρήσεις. Μπορούμε να φτιάξουμε κρύα ροφήματα (αλκοολούχα και μη), να το βάλουμε σε παγωτό ή κρέμες και όπου αλλού σκεφτούμε. Προσωπικά συνήθως φτιάχνω διάφορα ροφήματα.

Ακολουθεί η συνταγή.

¼ φλ. αποξηραμένος ιβίσκος
1 φλ. νερό
1 φλ. ζάχαρη
Φλούδα λεμόνι
Ξυλάκι κανέλας
Βάζεις όλα τα υλικά σε ένα κατσαρολάκι και βράζεις για μερικά λεπτά αναδεύοντας κατά διαστήματα. Αφήνεις να κρυώσει και ακολούθως σουρώνεις. Αποθηκεύεται στο ψυγείο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Για μη αλκοολούχα ροφήματα μπορεί να διαλυθεί με νερό (σαν σκουώς) ή με σόδα ή και να προστεθεί και χυμός πορτοκάλι. Για αλκοολούχα προσθέστε βότκα ή ότι άλλο θέλετε.

Για αυτούς που προσέχουν τη σιλουέτα τους μπορούν να χρησιμοποιήσουν μισή ζάχαρη και μισή ζαχαρίνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου